• SV Zwolle heeft de thuiswedstrijd tegen het sterke Hoonhorst verloren. De ploeg van Joris Blom kwam dicht bij een niet onverdiend punt, maar verloor uiteindelijk geflatteerd met 1-4.

Begin april stonden beide ploegen ook al tegenover elkaar in Hoonhorst, toen SV Zwolle onterecht met 1-0 onderuit ging. Net als toen miste SV Zwolle ook deze zondag een paar belangrijke krachten, maar net als toen begon SV Zwolle ook nu goed aan de wedstrijd. De ploeg dwong een aantal keer balverlies af in de opbouw van Hoonhorst, maar bij de gevaarlijke situaties die dat opleverde, ging het mis in de eindpass, de afronding of in het maken van de juiste keuze.

Na het eerste kwartier begon Hoonhorst wat meer de controle over de wedstrijd te krijgen. SV Zwolle kreeg het moeilijk met de vele positiewisselingen en de goed verzorgde opbouw van de ervaren tegenstander, die ook een paar goeie kansen kreeg. Zo werd de rebound uit een afstandsschot vanaf een paar meter voor het doel overgeschoten, en werd uit een voorzet de paal geraakt. Na een half uur kwam Hoonhorst toch verdiend op voorsprong, toen SV Zwolle een bal in de zestien niet goed weg kreeg. Deze werd uiteindelijk hard binnen geschoten.

Ook in het eerste kwartier na rust was Hoonhorst de bovenliggende partij en wist het de score uit te breiden. Een corner kon bij de tweede paal simpel binnengekopt worden: 0-2. Een lange middag dreigde voor SV Zwolle, maar de ploeg wist zich op te richten en knap het initiatief te pakken. Dat leverde een aantal goede kansen op, waarvan de grootste voor Teun Blom was. Na een prachtige steekpass van de van een wereldreis teruggekeerde Jeffrey Noback, kwam Blom alleen voor de keeper te staan, maar verdween de subtiele stift net naast.

Vlak daarna werd het alsnog 1-2. Teun Blom hield nu goed het overzicht toen de doelman van Hoonhorst uit positie was en bediende Ericson de Lanoy, die overtuigend raak schoot. SV Zwolle rook bloed en kreeg vlak voor tijd de ultieme kans op de op dat moment verdiende gelijkmaker. Sam Blom werd in de rug geduwd bij een grote kopkans en kreeg een terechte strafschop. Deze strafschop werd echter gekeerd door de doelman. In de daaropvolgende counter verdiende Hoonhorst een hoekschop, die met een flinke portie geluk precies goed viel voor de bezoekers: 1-3. In de laatste seconde van de wedstrijd viel zelfs nog de 1-4, toen SV Zwolle in ondertal stond te verdedigen en Hoonhorst dat prima afstrafte.

Zo schoot SV Zwolle vooral zichzelf in de voet tegen het slimme en goed voetballende Hoonhorst, door de kansen niet af te maken en te makkelijk goals te incasseren. Dat kan je je niet veroorloven tegen een topploeg als Hoonhorst. Toch moet gezegd worden dat de uitslag van 1-4 wel geflatteerd is, aangezien SV Zwolle over de hele wedstrijd niet veel minder was dan de kampioenskandidaat.