• Vrijwilligerswerk

Aanpak vrijwilligerswerk
    Het vrijwilligerswerk bij SV Zwolle gaat via de Voetbal.nl-app. Binnen dit vrijwilligerswerk zal vrijwilligerswerk opgedeeld in kleine behapbare stukken centraal staan. Op deze manier willen wij de leden tegemoet komen door iedereen in te zetten vanuit zijn of haar eigen kracht. Dit houdt in dat iedereen kan worden ingezet binnen zijn of haar eigen expertise en eigen tijdsbestek. Het inschrijven op het vrijwilligerswerk kan via de Voetbal.nl-app, via deze app kan een lid zijn of haar eigen voorkeuren aangeven en/of eigen diensten inplannen.

Het vrijwilligerswerk dat over blijft binnen de vereniging zal duidelijk via de officiƫle kanalen worden gecommuniceerd. Op deze manier is het voor iedereen inzichtelijk wat er gebeurt binnen de vereniging en waar nog eventueel hulp geboden kan worden. Door het vrijwilligerswerk behapbaar en inzichtelijker te maken willen wij de leden tegemoet komen. Het moet echter wel duidelijk zijn dat wij als vereniging afhankelijk zijn van vrijwilligerswerk en indien dit niet wordt uitgevoerd wij als vereniging niet kunnen functioneren. Een schatting van de totale uren vrijwilligers werk binnen de vereniging ligt rond de 5.000 uur op jaarbasis. Onze vereniging bestaat uit +/- 600 leden dus wanneer iedereen 10 uur op jaarbasis infesteert in de vereniging dan is de vereniging voorzien van vrijwilligers en kunnen wij ons als vereniging focussen op onze passie waar het allemaal om draait namelijk, voetbal.

• Vrijwilligerstaken

NaamOmschrijving
    - scheidsrechter half veldU schrijft zich in op een datum en tijd voor een wedstrijd op een half veld. (jo11/jo12) u krijgt 1 punten per wedstrijd. Er zal contact met u worden opgenomen, als u zich heeft ingeschreven.
    - scheidsrechter heel veldu schrijft zich in om scheidsrechter te zijn voor een wedstrijd op een heel veld. in voetbal.nl kan u zien welke wedstrijd dit oa betreft. u wordt benadert om dit definitief vast te stellen
    -kantinedienst3 pnt per dienst. kies deze datum bij persoonlijk -> programma en druk op de datum en schrijf in)
    BESTUUR: KANTINEBEHEERDER10pnt. voor het hoofdbestuur zoeken wij een kantinebeheerder. deze functie mag met meerdere personen worden gedaan. de assortiments / planning en actviteitencommissie vallen onder u.
    beheer: bouwcommissie10pnt: u maakt samen (meerjaren) bouwplannen voor ons sportpark, en begeleidt de uitvoering
    beheer: onderhoudsploeg10pnt: u bent beschikbaar om (spoed) onderhoudsklussen uit te voeren. bijv bij lekkages, stroomuitval etc....) geef svp uw specialiteit door
    dames: leiders en trainers10pnt.
    dames: scheidsrechter vrij-avonddatum kiezen
    dames: trainer 7-7 di-avond10pnt: u geeft training op dinsdagavond aan een damesteam
    jeugd: activiteitencomm sportief10pnt: organisatie voor voetbalactiviteiten zoals voetbal 3-daagse, sinterklaas, knakworst-/snert-toernooi, sinterklaas, penaltybokaal, etc.... (het bieden van een leuke activiteit is het doel, en niet geldresultaat voor de club)
    jeugd: coordinator JO10-1210pnt: u organiseert deze leeftijdsgroep
    jeugd: kleding commissie10pnt: u regelt de kleding voor een leeftijdgroep, voor gedurende en aan het einde van het seizoen
    jeugd: leiders en trainers10pnt: u geeft elke week training aan een groep kinderen
    jeugd: organisatie Sv Zwolle cup10pnt: op .. juni 2022 wordt de internationale SV Zwolle cup georganiseerd op onze sportpark. deze dient georganiseerd te worden. er is een draaiboek aanwezig
    jeugd: organistatie penaltybok3pnt: u helpt mee de actviteit van 17 mei 2022 te organiseren
    jeugd: trainer ukkies op zat10pnt: op zaterdag van 900-1000 geeft u training aan de ukken (tm 6 jaar). ballen, hesjes, dopjes, doelen en een veld worden geregeld.
    kantine: activiteiten omzet+10pnt: organisatie activiteiten die ook een hogere kantineomzet genereren, zoals dartstoernooi, pokertoernooi, paas+kerstklaverjassen etc....
    kantine: assortimentscommissie10pnt: u helpt met bestellen, aanvullen, ordenenen van de artikelen
    kantine: planningcommissie10pnt: u zorgt dat de planning is gevuld.
    kantine: schoonmaak bar+keuken2pnt: 5 per jaar een grondige schoonmaak van de bar en keuken. schoonmaakspullen zijn aanwezig.
    marcom: communicatiecommissie10pnt
    marcom: fotografie comm10pnt
    marcom: sponsorcommissie10pnt:
    marcom: vrijwilligerscommissie10pnt
    penningmeester: contri_ inning10pnt: contributieinning 1x per kwartaal
    penningmeester: kantine admin10pnt: u helpt met de administratie van de kantine. kassa. marges.
    secr: Scheidsrechter half veld 2pnt: per wedstrijd die u fluit. deze zijn op zaterdagochtend om 10:15. er wordt contact met u opgenomen voor welke wedstrijd
    secr: ledenadministratie10pnt: u verwerkt samen met de heer Nossent aanmeldingen, afmeldingen van leden en stuurt attenties naar leden
    secr: scheidsrechterscommissie10pnt: u zorgt dat de diverse wedstrijden een scheidsrechter hebben en zet dit in de voetbal.nl app
    secr: wedstrijdsecretariaat10pnt: u maakt de planning van de veld en kleedkamerindeling