• Zaterdagmorgen 16 maart, het sportpark aan de Brinkhoekweg in Zwolle. De Gele Kanaries traden aan tegen de leeftijdgenoten van SV HTC. De gastheren van vanmorgen stonden fier bovenaan in de competitie. Gezien de verhoudingen op de ranglijst een schier-onmogelijke opgave. Immers: het spel van SV Zwolle was de laatste wedstrijden niet om over naar huis te schrijven.

Toch trok de SV goed van leer in de eerste helft van deze wedstrijd. Dusdanig dat het met een gelijke stand de kleedkamer in kon (eigen doelpunt HTC). De korte tactische nabespreking van trainer Patrick Maat gaf een duidelijk beeld weer van de eerste 40 minuten. SVZ had de betere kansen van beide teams, maar toch was er geen spelplezier te bespeuren. Er werd daarentegen op elkaar gefit en gefoeterd wanneer een bal verkeerd wordt gespeeld. Maat attendeerde de junioren op het spelplezier dat tijdens de trainingen wel te zien was. Hij preekte meer rust aan de bal en meer plezier binnen het team. Voetnoot: SV Zwolle zou in de tweede helft wind tegen krijgen.

De woorden van de trainer op krukken hadden resultaat. SV Zwolle kwam in het begin van de tweede helft goed uit de startblokken dat zelfs resulteerde in een verdiende voorsprong. Met een felle, maar onrustig spelende Lucas Snijder werd er druk op de verdediging gezet. Het was de rappe, bebrilde spits Quinten Hooi die de teller in het voordeel van de gastspelers wist te brengen: 1-2. Lichte irritatie van de gastheren was nu te bespeuren. En dan krijg je mooie plaatjes als fotograaf: ziedende spelers die soms domme overtredingen begaan, felle duels tussen felle karakters! Affin, de pressie die HTC liet zien na de achterstand werd SV Zwolle teveel. Met de wind die op het veld stond was het spelen van dit potje voetbal net een Russische Roulette. HTC wist op gelijke hoogte te komen en vierde de 2-2 al was het een overwinning. Door een genomen vrije trap in de slotminuten van het duel wist HTC het duel toch naar zich toe te trekken: de bal werd voor de pot gepompt, keeper Thomas Assen had de bal niet klemvaSt en in de rebound werd de eindstand op 3-2 gezet. HTC vierde deze overwinning alsof ze de competitie al hadden gewonnen. Slotconclusie van trainer Patrick Maat: “Zuur, erg zuur.”
  • Zaterdagmorgen 16 maart, sportpark Brinkhoekweg Zwolle. De Gele Kanaries traden aan tegen de leeftijdgenoten van SV HTC. De gastheren van vanmorgen stonden vier bovenaan in de competitie. Gezien de verhoudingen op de ranglijst een schier-onmogelijke opgave. Immers: het spel van SV Zwolle was de laatste wedstrijden niet om over naar huis te schrijven.

Foto's: Martijn Meupelenberg