• Hopelijk ben je op deze pagina terechtgekomen vanuit nieuwsgierigheid. Toch kan het zijn dat je een vertrouwenspersoon nodig hebt of denkt nodig te hebben. SV Zwolle wil een vereniging zijn waar iedereen met plezier naar toe gaat en waar iedereen zich thuis voelt.

Met iedereen bedoelen we dan ook écht iedereen: van ouder tot speler tot vrijwilliger. Binnen onze vereniging doen we er alles aan om het voor iedereen zo fijn mogelijk te maken. Ondanks al deze inspanningen kan het helaas weleens misgaan. Denk dan aan vormen van (online) pesterijen, geweld, discriminatie, (seksuele) intimidatie, machtsmisbruik en andere ongewenste omgangsvormen.

Het kan heel heftig zijn als dit je overkomt. Maar hoe ga je hiermee om? Bij wie kan je hiermee terecht? Je trainer/leider/coördinator zou een logische eerste stap kunnen zijn. Maar wat als je niet bij diegene terecht kan? Of je voelt je door diegene niet serieus genomen? Of misschien is diegene onderdeel van het probleem, ook dat kan.

SV Zwolle wil dat iedereen die bij onze club betrokken is plezier houdt in het beoefenen van de sport. Daarvoor heeft SV Zwolle vertrouwenspersonen. De vertrouwenspersoon is een onafhankelijk persoon die jou kan bijstaan wanneer jij dat nodig hebt. Al is het maar om jou een luisterend oor te bieden of met je mee te denken in mogelijke oplossingen. Daarnaast kunnen wij, wanneer dat nodig is, bemiddelen in ontstane conflicten. Twijfel daarom niet om contact met ons op te nemen als je daar de behoefte toe voelt. Samen kunnen we een eind maken aan een ongewenste situatie, samen zorgen we dat de situatie niet verergert en samen proberen we herhaling te voorkomen.

Zoek je hulp, neem dan contact op met de vertrouwenspersoon. Ook wanneer je twijfelt of de vertrouwenspersoon iets voor je kan betekenen horen we graag van je. Je kan ons gedurende het voetbalseizoen op onderstaande manieren bereiken. We proberen zo snel mogelijk van ons te laten horen. Uiteraard gaan we vertrouwelijk en onafhankelijk om met de door jouw versterkte informatie. Tot slot werken wij in samenwerking met jou, we doen dus niets zonder jouw toestemming.

Telefoon (alleen via WhatsApp): 06-20603752
     vertrouwenspersoonsvzwolle@gmail.com