• Nadat Zwolle twee weken geleden Holten versloeg, werd de competitie kortstondig onderbroken voor het Carnavalsweekend. Toen de rook van de optochten en polonaises eenmaal was opgetrokken, stond het affiche tegen de nieuwe koploper voor de deur. ABS nam de koppositie over na de Zwolse zege in Holten en kwam op bezoek op sportpark De Marslanden.

Het mocht geen verrassing zijn dat de tactiek van trainer Marco Onderberg hetzelfde was als die van twee weken terug. Zwolle trok zich terug, koos ervoor om het veld klein te houden en zette de tegenstander rond de middellijn onder druk. De Zwollenaren slaagden er zodoende in om de gasten weg te houden bij het doel van Martijn Kist. In de omschakeling kon het echter weinig klaarspelen. Regelmatig was het de bal na een paar passes al weer kwijt en het lukte dus niet om dicht bij het Bathmense doel te komen. Toch was de grootste kans van de eerste helft voor Zwolle. Jantje van der Sluis stoomde op aan de rechterkant maar zag zijn schot maar nipt voorlangs rollen. Het was ook de enige echte kans van het eerste bedrijf. ABS was de betere ploeg maar wist dankzij de goede organisatie het vele balbezit nog niet om te zetten in grote kansen. Het maakte de 0-0 ruststand een terechte en logische.

De tweede helft begon zoals de eerste helft eindigde. De touwtjes waren nog steeds in handen van de gasten en Zwolle had moeite om de bal in de ploeg te houden. Telkens als het zich een aantal meters over de middellijn bevond, werd het balbezit te vaak en te makkelijk overgedragen aan ABS. Verdedigend werd het ook steeds moeilijker om de tegenstander weg te houden bij de Zwolse goal en ABS begon aanspraak te maken op het openingsdoelpunt. Na een klein uur spelen viel die dan ook. Nadat een voorzet niet goed werd uitverdedigd, kreeg een speler van ABS de bal op een presenteerblaadje en die wist de bal achter Kist te prikken: 0-1.

Toen Van der Sluis niet lang daarna voortijdig mocht inrukken met een directe rode kaart, was de wedstrijd eigenlijk wel gespeeld. De Zwollenaren waren met 11 man al niet bij machte om kansen te creƫren, met 10 man bleek het al helemaal een onmogelijke opgave. Toen in de 66e minuut de scheidsrechter door liet spelen waar de Zwolse grensrechter vlagde voor buitenspel, konden de gasten met gemak de 0-2 binnen schuiven. Met nog 25 minuten op de klok kozen de Zwollenaren voor schadebeperking. Dit lukte alleraardigst. ABS kreeg nog wel wat kansen maar kon het overtal, en het overwicht, niet verder uitdrukken in de score. De gasten waren blij dat ze de punten binnen hadden, en Zwolle was blij dat het bij twee tegendoelpunten bleef. De wedstrijd bloedde een beetje dood en na 90 minuten stond de 0-2 nog op het scorebord.

Ondanks dat de Zwollenaren sterk verdedigden in de eerste helft, was het een tamelijk kansloze exercitie. De tegenstander bleek ditmaal van een te hoog niveau om een vuist te kunnen maken. Volgende week wordt wederom een thuiswedstrijd gespeeld en wordt Hoonhorst ontvangen op De Marslanden. De spelers hebben een week de tijd om het niveau van voor de Carnaval weer op te pikken. Als dat gebeurt, is er veel vertrouwen dat de punten in Zwolle gehouden kunnen worden.