• Op bezoek bij Helios kende SV Zwolle een bliksemstart. Angelo Kisjes scoorde tweemaal en leek in Deventer de weg naar de eerste uitzege van de Pierikers vrij te maken. Echter toonde de gastheren uit de koekstad veerkracht en grepen zelfs de volle buit na een late treffer van uitblinker Djeremy Waslander: 4-3. Na de verliesbeurt tegen Activia twee weken geleden, was dit de tweede onnodige nederlaag onder de Deventer rook. Iets wat de Zwollenaren enkel zichzelf kunnen aanrekenen.

De selectie was voor het treffen met Helios weer deels aangevuld. Jeffrey Hondebrink, Bram Horstman en Rick Konkelaar maakten hun rentree in de basiself, terwijl Martijn Hollewand zich op de reservebank meldde. De Zwollenaren overrompelden de thuisploeg en Angelo Kisjes bleek wederom uitermate koelbloedig oog in oog met een vijandelijke goalie. Harry Auke Venema ontfutselde de bal en zorgde dat Kisjes zijn eerste van de middag kon maken. Toen Ingmar Jonker dezelfde Kisjes nogmaals wegstuurde, bracht hij ook de 0-2 op het scorebord.

De riante voorsprong was echter voor de thee al als sneeuw voor de zon verdwenen. De verdediging werd door de andere linies in de steek gelaten toen Bjorn Duteweert de aansluitingstreffer binnenschoot. Ook met de gelijkmaker werd er matig verdedigd, maar toonde Helios ook prima te kunnen combineren. Ijen Bruinsma stond ditmaal aan het einde van de aanval.

Een helft met twee gezichten werd dus onbeslist beëindigd. Het goede spel van de beginfase werd pas na een uur spelen weer opgepakt door de Zwollenaren. Toch viel de volgende score wederom achter Bjorn van Tilborgh in het net. Na enkele knappe reddingen oogde hij bij de tweede treffer van Duteweert een stuk minder zeker. De ploeg van Joshua Nijlant was weer aan zet en met de rentree van Hollewand kwam er meer voetbal in het Zwolse spel.

Angelo Kisjes had al zijn derde van de middag kunnen en moeten aantekenen, maar miste het doel op een haar na. De rappe vleugelspeler timede zijn rushes uitstekend en was bij tijd en wijle ongrijpbaar voor de Deventer defensie. Toch was het niet Kisjes maar Jonker die de derde Zwolse treffer maakte. Na een opgepakte terugspeelbal mocht de aanvoerder voor een indirecte vrije trap aanleggen: 3-3.

Toch was het slotakkoord voor de thuisploeg. Bij het scheiden van de markt kopte Waslander de 4-3 binnen en liet de Zwollenaren gedesillusioneerd achter. Een pijnlijke nederlaag die voorkomen had moeten worden. SV Zwolle zal haar rug moeten rechten voor de ontmoeting met Heeten van aankomend weekend. Met drie punten uit vier wedstrijden staan de geelhemden in de gevarenzone. Het bezoek aan Helios geeft in ieder geval genoeg stof om over na te praten.