• Een week na de overtuigend gewonnen stadsderby tegen Ulu Spor, reisde de SV Zwolle af naar Bathmen om aan te treden tegen ABS. Op voorhand was al duidelijk dat het een zware wedstrijd zou gaan worden, aangezien de gastheren elke wedstrijd nog winnend af had weten te sluiten, zonder daarbij een tegengoal te incasseren. Desondanks reisden de Zwollenaren met vertrouwen af, aangezien de kansen vorige week aaneengeregen werden.

De wedstrijd begon echter deprimerend. Al na 2 minuten was de Zwolse verdediging gedesorganiseerd nadat een corner van ABS opnieuw werd ingebracht. De gastheren maakten daar dankbaar gebruik van en de 1-0 kon van dichtbij binnengetikt worden. Niet voor het eerst liep Zwolle dus al vroeg achter de feiten aan. ABS hield vervolgens de controle over de wedstrijd maar aangezien beide teams grossierden in slordige passes en aannames konden er maar weinig kansen genoteerd worden. Tot de 37e minuut, waarin een loopactie in de diepte van een van de middenvelders van ABS op waarde werd geschat, waarna hij simpel af kon ronden: 2-0.

Niet lang daarna leken de Bathmenaren op weg naar de derde treffer. Een van de ABS’ers leek de bal in een leeg doel te kunnen schuiven maar de inzet kon ternauwernood geblokkeerd worden door een sliding van Jasper Zwakenberg. In de tegenstoot verdiende Zwolle een vrije trap, die door Mehmet Özgen voorbij de tweede paal werd gebracht. De vrijstaande Rick Konkelaar bracht de bal terug de doelmond in, waarna Musa Dampha de bal achter de keeper wist te prikken: 2-1. Met deze stand zochten de spelers de kleedkamer weer op.

Ondanks dat de aansluitingstreffer enigszins uit de lucht kwam vallen, gaf het de Zwollenaren wel vertrouwen om in de openingsfase van de tweede helft wat meer ten aanval te trekken. Het spel golfde wat meer op en neer maar net als in de eerste helft leidde het aan beide kanten niet tot kansen. De slordigheid van beide ploegen was wellicht ook deels te wijten aan het kletsnatte grasveld, wat zienderogen slechter werd gedurende de wedstrijd. Het was dan ook niet geheel onverwacht dat de volgende treffer uit een standaardsituatie viel. ABS kreeg in de 64e minuut een vrije trap op de rand van het strafschopgebied, die vervolgens koelbloedig in de benedenhoek werd geschoven: 3-1.

Het bleek de nekslag voor Zwolle. ABS nam de volledige controle over de wedstrijd weer terug en Zwolle was genoodzaakt zich te beperken tot verdedigen. Tien minuten na de 3-1 ging de wedstrijd definitief in het slot. Vanaf rechts werd de bal panklaar op het hoofd van een van de aanvallers van ABS geplaatst. Die hoefde er alleen maar tegen aan te lopen om de 4-1 op het scorebord te zetten.

De wedstrijd kabbelde vervolgens richting het einde, totdat ABS in de 87e minuut plots met drie mensen richting twee Zwolse verdedigers kon lopen. Dit werd vervolgens prima uitgespeeld: 5-1. Amper een minuut later mocht invaller Dennis Sylla op aangeven van Dampha de 5-2 nog aantekenen. Weer een paar tellen later kreeg Konkelaar nog zijn tweede gele kaart voorgeschoteld, waardoor hij vlak voor zijn ploeggenoten plaats kon nemen onder de douche.

Al met al een terechte nederlaag voor de Zwollenaren. De mannen van trainer Marco Onderberg boden een uur lang aardig partij tegen de sterk spelende koploper, maar kon aanvallend nooit echt een vuist maken. ABS kon daarnaast vaak te makkelijk rondspelen op de helft van Zwolle, waardoor het uiteindelijk bezweek. Volgende week wacht de thuiswedstrijd tegen SDOL. In deze wedstrijd zal Zwolle de aanvallende stootkracht zoals tegen Ulu Spor weer tentoon moeten spreiden om de overwinning binnen te slepen.