• Een 7-0 nederlaag scheen nog roet in het eten te kunnen gooien, zo hoorde ik langs de lijnen van Sportpark De Marslanden. Met een doelsaldo van +12 op de nummer twee Hatto Heim (-7) was er geen vuiltje aan de lucht voor SV Zwolle jo19/1. Maar dan moesten de mannen van Alex de Vrij hun hoofd wel koel houden en niet slordig worden…..

Tekst en foto’s: Martijn Meupelenberg

Van enige spanning was geen sprake deze wedstrijd. SV Zwolle JO19-1 zou zelf haar grootste tegenstander kunnen zijn. Binnen zeven minuten was het middenvelder Matthias Meupelenberg die het ronde leer tegen de touwen kon rossen. Door het ontbreken van Mike Klok was de slungelige middenvelder in de spits geposteerd. Een keurslijf die hem deze wedstrijd ‘als gegoten’ zat. Kort na deze voorsprong werden de vergeten cornervlaggen nog even neergezet. De Vrij trad aan met maar liefst drie spelers uit de A2-selectie opgetrommeld: Rembrandt Vermeiden, Joost Maijers en Bram Alberts. In de 25ste minuut was het wederom Matthias die met zijn linker poot het doel trof: 2-0. De weerstand van SVI was zeer pover tegenover een zeer gretig Sportvereniging Zwolle. Een actief-speldende Mees van der Zande zette aan de achterlijn goed door en wist de bal hoog voor te zetten. Matthias Meupelenberg kon zijn rechter tegen de bal drukken en wist hiermee een zuivere hattrick op het scorepapier te zetten: 3-0. Door diverse blessures bij de tegenstander speelde zij de laatste vijf minuten voor rust met 10 man.

Een euforische trainer in de kleedkamer proclameerde de Gele Kanaries dat de wedstrijd geheel volgens plan verliep. Alleen SV Zwolle zèlf kon het tij nog keren; ze moesten het hoofd koel houden en de wedstrijd over de streep trekken.

Helaas was het aan dovenmansoren gezegd. SV Zwolle werd slordiger naarmate de tweede helft vorderde. Een onnodig tegendoelpunt (slippertje van keeper Thomas Assen) zorgde voor Zwolles enige tegentreffer in de drie duels die tot nu toe gespeeld waren. Alle lof dus voor deze doelman die alle drie de bekerduels onder de Zwolse lat stond geposteerd!
    SV Zwolle rechtte halverwege de tweede helft de rug en speelde de laatste twintig minuten beter positiespel. Een poeier van Wick Lammers belandde op de deklat. Een dwarrelschot werd door SVI – na een genomen vrije trap van Matthias Meupelenberg – achter haar eigen doelman gewerkt, waarmee de eindstand op het scorebord stond: 4-1.

De elf man van De Vrij mag zich opmaken voor een nieuw bekerduel. Of het wederom zo eenvoudig zal worden is maar de vraag. Met negen punten uit drie duels, een positief doelsaldo van 15 mogen zij fier vooruit kijken op dit duel…….