• Martijn Hollewand, speler van SV Zwolle 1, is de nieuwe hoofd jeugdscouting van PEC Zwolle. Hij neemt het stokje over van Jan Kemkens.

De afgelopen twee seizoenen was Hollewand trainer van PEC Zwolle O12. Daarnaast is hij binnen de club het aanspreekpunt van de dertig convenantverenigingen waar PEC mee samenwerkt. Nu is de middenvelder van SV Zwolle hoofd van de jeugdscouting. Op de Facebookpagina van PEC Zwolle meldt hij: “Binnen de jeugdscouting hebben onder meer Jan Kemkens en Fons Schutte de afgelopen jaren al mooie ontwikkelingen doorgevoerd en op die voet ga ik graag verder. Wat mij aantrekt aan deze functie is de beleidsmatige rol die ik ga vervullen om zodoende het juiste talent op te sporen en op deze manier een positieve bijdrage te leveren aan de Voetbalacademie. Het aankomende seizoen wordt een digitaliseringsslag gemaakt waarin de jeugdscouting volledig overgaat op SoccerLab. Dit is een programma dat door de profscouting al wordt gebruikt en nu ook volledig wordt geïmplementeerd bij de jeugdscouting. Het maakt me trots dat ik deze functie mag uitoefenen bij deze mooie club.”