• SV Zwolle JO13-1 is zaterdag tegen de eerste nederlaag van het seizoen opgelopen. De ploeg van Michel Bruggeman en Sam Blom knokte voor wat het waard was, maar was simpelweg niet opgewassen tegen een sterker Heino JO13-1: 3-1.

JO13-1 moest het in Heino doen zonder de geblesseerde Floor en Levi en daarom werd er met Emma extra versterking gehaald uit het meisjesteam. Al vanaf de eerste minuut werd duidelijk dat SV Zwolle een lastige ochtend tegemoet ging. Heino greep meteen het initiatief en deed dat vooral aan de hand van twee fysiek en voetballend ijzersterke middenvelders. SV Zwolle had grote moeite om grip te krijgen op deze twee spelers en op het afwijkende systeem dat Heino speelde.

Dat leidde in de eerste helft tot veel corners en hachelijke momenten voor het doel van de bezoekers, maar mede door goed keeperswerk van Melle werd de score lang op 0-0 gehouden. Aan de andere kant wist SV Zwolle één goede kans te verzamelen, maar Siem schoot hard op de lat nadat hij zelf de bal had veroverd in het drukzetten.

In de laatste tien minuten voor rust ging het toch nog mis voor SV Zwolle. Eerst viel één van de vele Heinose corners ongelukkig binnen en toen het vlak daarna ook nog 2-0 werd, leek de wedstrijd al voor de thee gespeeld.

De geelzwarten rechtten echter de rug en kwamen sterk uit de kleedkamer. Er werd meer rust gevonden in het aanvalsspel en dat leverde meer balbezit en een paar goede aanvallen op. Eén van die goede aanvallen werd, na handig werk van Rafael, bekroond door Siem met een zuiver schot in de verre onderhoek: 2-1. SV Zwolle was echter niet bij machte om Heino echt zenuwachtig te maken. De krachten vloeiden naarmate de tweede helft vorderde snel weg en dat was niet verwonderlijk, gezien de enorme bergen werk die de jongens en meiden moesten verrichten om Heino weg te houden van het Zwolse doel.

Toen een vrije trap van Heino ietwat gelukkig binnenplofte was de wedstrijd definitief gespeeld. In de slotfase ontsnapte een volledig moegestreden SV Zwolle nog enkele keren aan een grotere uitslag, maar het bleef bij 3-1.

Zo moest JO13-1 voor het eerst dit seizoen zijn meerdere erkennen in een betere tegenstander. Bewonderenswaardig was wel de mentale weerbaarheid om ook bij tegenslag niet op te geven en keihard voor elkaar te blijven werken. Het was deze zaterdag niet genoeg, maar deze mentaliteit kan de ploeg in de toekomst nog veel punten op gaan leveren.

Veel tijd om te treuren is er niet voor JO13-1, want aankomende donderdag staat alweer de volgende belangrijke wedstrijd op het programma. Anderhalve week na het onderlinge competitieduel (7-0 winst voor SV Zwolle) komt CSV’28 JO13-2 opnieuw naar Sportpark de Marslanden, dit keer voor een bekerwedstrijd. De aftrap is om 18.30 uur.