• Begin oktober al kampioen? Het kan bij sv Zwolle JO12-2... In Kampen tegen Go Ahead K. JO12-4 werd het 2-11 voor de goudgelen!

Wegens de meest recente coronamaatregelen kon er slechts een beperkt gezelschap mee naar de kampioenswedstrijd. Voor het thuisfront was een livestream opgezet via een telefoon, daar werd goed en ook luidkeels gebruik van gemaakt. Maar liever was iedereen er natuurlijk gewoon bij!

Was het de spanning? Was het 't geringe aantal toeschouwers? Was het dat er op echt gras gespeeld werd? Was het de stand van de klok, 08:30 uur aanvang wedstrijd? De JO12-2 kwam stroef op gang. Gelukkig kwamen we wel op voorsprong door Owen die de bal in de voeten kreeg aangespeeld en in één vloeiende beweging de verdediging zijn hielen liet zien en vervolgens beheerst de bal tegen de touwen ramde. Toch bleef het billenknijpen in het eerste kwart. Een kleine onoplettendheid leverde zo maar de 1-1 op. Toen kwam Go Ahead daarna zelfs op voorsprong. Collin leek op tijd uit te komen om de aanvaller te verrassen, maar met een prachtige lob stond er ineens een achterstand op het scorebord. Dat waren we niet gewend.

Even gingen de koppies hangen, passes kwamen gelijk minder goed aan. Er werd nog harder gevochten om de bal. De scheidsrechter zat er goed bovenop en het bleef allemaal sportief en vriendelijk. Het was Thijs die ons weer op gelijke hoogte bracht, met een afstandsschot wist hij de keeper te verschalken.

In de andere drie kwarten had SV Zwolle steeds de overhand. Wij waren alerter, speelden beter over en kregen ook meer kansen. De paar kansen die de Kamper voetballers kregen werden ongedaan gemaakt door een goed keepende Collin.

De score werd vlot opgeschroefd. Wat in het 1ste kwart niet lukte, lukte in de rest van de wedstrijd wel. De Kamper keeper kon de bal niet goed kwijt en door alert reageren had de JO12-2 zeker 3 doelpunten gesnoept. En het smaakte naar meer. Vooral Leon had de smaak goed te pakken, hij scoorde 2 X! Na een mooie pass van Sade wist ook Kees het net weer te vinden.

Achterin hield Magnus samen Boris S. de boel goed dicht. Als er al een aanval op Collin af leek te komen dan staken zij daar vaak een stokje voor. Een enkele corner werd door Collin onschadelijk gemaakt.
    Voorin wist Boris H. zich voor de goal een paar keer goed vrij te spelen en ook hij scoorde 2 x.
    De topschutters van deze wedstrijd op een rijtje:
    Owen & Thijs 3 x ... Boris H. & Leon 2 x .... Kees 1 x
    Op het veld werden de jongens en meisje in een kampioensshirt gehesen, kregen ze een medaille en een zakje chips. In Zwolle was de kantine dicht, dus hebben we zelf elders een feestje gebouwd (zie de foto's).