• SV Zwolle JO11-1 heeft de eerste competitiewedstrijd in de Hoofdklasse verloren. Op bezoek bij titelkandidaat WVF JO11-1 ontspon zich een razend spannende pot, waarin de thuisploeg uiteindelijk aan het langste eind trok: 2-0.

In de wintercompetitie hadden beide ploegen ook al tegen elkaar gespeeld. SV Zwolle kwam er toen nauwelijks aan te pas en verloor met 2-3 van de ploeg die voor de winterstop tweede werd in de Hoofdklasse. Deze keer was de wedstrijd meer in balans. Beide ploegen hadden ongeveer evenveel balbezit en de kansen waren schaars. SV Zwolle probeerde via een verzorgde opbouw bij de goal van WVF te komen, maar dat strandde vaak al in een te vroeg stadium. Verdedigend stond het echter prima, waardoor 0-0 een logische en terechte ruststand was.

In het eerste kwartier na rust kwam SV Zwolle echter onder grote druk te staan. Het team van Michel Bruggeman en Sam Blom kwam niet meer van de eigen helft af en WVF werd gevaarlijker. Uiteindelijk resulteerde dat ook in de openingstreffer, toen WVF dwars door het midden van de defensie van SV Zwolle sneed en uiteindelijk met een mooi afstandsschot doel trof. Vlak daarna had het eigenlijk al 2-0 moeten zijn, maar een situatie waarbij twee spelers van WVF alleen op keeper Melle afgingen leverde, mede door goed keeperswerk, geen treffer op.

SV Zwolle kwam daar dus goed weg en wist zich vervolgens knap te herpakken. In het laatste kwartier van de wedstrijd pinde het WVF vast op de eigen helft en creƫerde een handvol goede kansen. Zo stuitte Siem na een schitterende aanval op de goed uitgekomen keeper, raakte Jayfon de paal en voorkwam een verdediger van WVF op het allerlaatste moment dat een doelpoging van Teun in de bovenhoek verdween.

In de slotfase ging SV Zwolle in de jacht op de niet onverdiende gelijkmaker meer risico nemen en daar betaalde het uiteindelijk de tol voor, want WVF counterde zich vijf minuten voor tijd na de beslissende 2-0. Vlak daarna klonk het laatste fluitsignaal, waarna alle spelers in het geel volledig moegestreden op het kunstgras neerploften.

Zo leverde de eerste wedstrijd in de hoofdklasse weliswaar geen punten op voor SV Zwolle JO11-1, maar wel veel perspectief. Tegen een tegenstander die voor de winterstop in de top van de Hoofdklasse meedraaide en ook nu weer een grote titelkandidaat is, was SV Zwolle over de hele wedstrijd nauwelijks de onderliggende partij en liet het team bij vlagen prima voetbal zien. Dat moet hoop geven voor de komende wedstrijden.

Aankomende zaterdag staat de eerste thuiswedstrijd in de competitie op het programma. Dan komt mede-promovendus IJVV JO11-1 naar Sportpark de Marslanden. Een goede kans om de cruciale eerste punten te verdienen en van de hatelijke nul af te komen. De aftrap is om 10.15.