• SV Zwolle JO11-1 is in de hoofdklasse zowel qua doelpunten als qua punten van de hatelijke nul af. Na de nipte nederlaag van vorige week tegen WVF JO11-1 (2-0) won de ploeg van Michel Bruggeman en Sam Blom afgelopen zaterdag verdiend met 5-2 van IJVV JO11-1.

De overwinning kwam SV Zwolle vooral toe door een sterke eerste helft. IJVV werd al vroeg onder druk gezet en elke lange bal richting het middenveld was voor de thuisploeg. Hierdoor kreeg SV Zwolle al snel kansen, maar onder andere Sepp en Siem wisten die in het eerste kwart niet te verzilveren. Toch kwam IJVV na tien minuten uit het niets op voorsprong. Na een aanval waarbij over het hele veld niet adequaat werd ingegrepen door SV Zwolle, werd de bal uiteindelijk ongelukkig in eigen doel gewerkt: 0-1.

Na die tegengoal was SV Zwolle opeens even de kluts kwijt. Het veranderde opeens in een apathische ploeg waarin iedereen stil stond en pas in beweging kwam op het moment dat de bal in de buurt was. Na het eerste kwartier werd de jongens duidelijk gemaakt dat ze het spel van de eerste tien minuten op moesten pakken en wat actiever en sneller moesten reageren. Die boodschap was duidelijk aangekomen, want binnen een minuut na de korte break kwam Koen scherp voor zijn man en schoot overtuigend de 1-1 in de lange hoek.

Die goal was het startsein van een ijzersterke fase van SV Zwolle, waarin het zichzelf nu wel beloonde via twee goeie goals van Jayfon. Het leek wachten op de 4-1, maar in plaats daarvan werd het nog voor rust 3-2. SV Zwolle liep te enthousiast naar voren en werd daarvoor afgestraft door een goede steekpass achter de verdediging en een dito afronding. Zo was de ruststand 3-2 na een enerverende eerste helft.

Na rust kwam een fase waarin SV Zwolle het even moeilijk had. Nu was het IJVV dat SV Zwolle onder druk zette, waardoor de thuisploeg moeilijk van de eigen helft kwam. Door wat omzettingen werd het grootste gevaar van IJVV, de twee handige middenvelders, verijdeld, waardoor SV Zwolle snel weer de controle over de wedstrijd heroverde.

In het laatste kwartier werd de wedstrijd door twee prachtige goals in het slot gegooid. Eerst bekroonde Jayfon een goede individuele actie door de tegenstander knap van zich af te houden zijn derde te maken, waarna Koen met een schitterend afstandsschot de 5-2 eindstand op het scorebord te zetten.

Zo zette SV Zwolle qua spel de goede lijn van de wedstrijd tegen WVF door, met als verschil dat het nu beloond werd met de drie punten. Volgende week staat opnieuw een zware uitwedstrijd op het programma. Dan gaat SV Zwolle namelijk op bezoek bij koploper Urk JO11-1, dat in twee competitiewedstrijden nog geen doelpunt incasseerde. Een mooie test voor het team. De aftrap is om 10.30.