• SV Zwolle is de ongeslagen status in eigen huis kwijt. In de IJsselderby tegen Go Ahead Deventer werd een ruime achterstand nog bijna goedgemaakt, maar deze keer bleef een meevaller in de slotfase uit: 2-3.

SV Zwolle begon furieus aan de wedstrijd en raakte al binnen een minuut de lat middels een geweldige pegel van afstand van aanvoerder Niek Eggink. Vervolgens ontspon zich een vrij gelijkwaardige eerste helft, waarin beide ploegen speldenprikjes uitdeelden maar zelden écht gevaarlijk werden. Toch stond er bij rust 0-2 op het scorebord. De vaardige aanvoerder van Go Ahead Deventer kwam naar binnen en schoot de bal knap via doelman Robin Pansier in de verre bovenhoek. Vlak daarna werd de Deventer voorsprong verdubbeld, toen een corner bleef hangen in de zestien en precies goed viel voor de bezoekers.

Toen het na rust al snel 0-3 werd wegens matig ingrijpen in de Zwolse defensie, leek de wedstrijd gespeeld. Echter gaf SV Zwolle, dat zich niets minder achtte dan de opponent, niet op en vond het al snel weer een strohalm. Ayoub Lakkaichi werd getorpedeerd door de doelman en de strafschop werd binnengeschoten door Ericson de Lanoy. Vlak daarna had SV Zwolle ook recht op een tweede penalty na een honderd procent overtreding op Jeffrey Noback, maar de scheidsrechter wuifde het deze keer weg.

Toen Tim Mestebeld vlak voor tijd met een knappe kopbal de 2-3 maakte, was de spanning weer helemaal terug. SV Zwolle zette de tegenstander met de rug tegen de muur en opende de jacht op de gelijkmaker. Daar kreeg het in de absolute slotfase ook nog twee mogelijkheden voor, maar een vrije trap van Lakkaichi belandde net over en een volgend afstandsschot van Eggink suiste rakelings naast. Het mocht deze keer niet zo zijn.

Door de zure en onnodige nederlaag is SV Zwolle gezakt naar plaats vijf, onder andere voorbij gestoken door Go Ahead Deventer. Aankomende zondag hoopt SV Zwolle na twee tegenvallende resultaten de draad weer op te pakken in de uitwedstrijd tegen Batavia’90.